ההסתה הפלסטינית: "הרש"פ מקדמת מלחמת דת"

איתמר מרכוס - מבט לתקשורת פלסטינית 1 Comment on ההסתה הפלסטינית: "הרש"פ מקדמת מלחמת דת"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אחת העלילות המסוכנות ביותר שהרשות הפלסטינית ופת"ח מקדמות היא כי ישראל מתכננת להרוס את מסגד אל-אקצא. כפי שמתעד מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" העלילה הזו מופצת מזה שנים על ידי הרש"פ, לעתים באופן מוגבר ולעתים לצד קריאות מצד הרש"פ להגביר את "ההתנגדות העממית." התנגדות עממית על פי הרש"פ כוללת מהומות, זריקת אבנים וסוגים שונים של אלימות נגד אזרחים ישראלים.

הקריקטורה שפורסמה על ידי פת"ח, מציגה יהודי הזומם להרוס את מסגד אל-אקצא ומתריעה מפני מלחמת דת. על בגדו של היהודי מופיעה המילה "חפירות." הרש"פ מתנגדת באופן קבוע לחפירות באזור הר הבית ועיר דוד, בגלל הממצאים הארכיאולוגים הרבים באזור זה השייכים להיסטוריה היהודית ומפריכים את טענות הרש"פ כי היהודים לא חיו מעולם בירושלים, ושלא היה שם מקדש יהודי. הרש"פ לפיכך טוענת כי החפירות האלה מיועדות לגרום להתמוטטות של מסגד אל-אקצא.

שתי הקריקטורות האחרות, האחת פורסמה על ידי פת"ח והאחרת על ידי עיתון הרש"פ, מציגות גם הן את ישראל כמי שהורסת את מסגד אל-אקצא. בקריקטורה אחת חייל ישראלי "עורף את ראשו" של מבנה כיפת הסלע בירושלים. בקריקטורה השנייה ראש הממשלה נתניהו עוקר את יסודות מסגד אל-אקצא באמצעות דחפור:

unnamed (2) unnamed (1) unnamed



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    הלוואי שכך יהיה אמן בביאת משיח צדקנו